سئو,سئو سایت,آموزش سئو,بهینه سازی سایت

معرفی خدمات سئو

سئو

 همانطور که در مطالب قبلی نیز گفته شد سئو یعنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو که معادل انگلیسی آن "SEO" و معادل فارسی آن "بس سبمج" می باشد . هنگامی که حرف از سئو به میان می آید امکان دارد سوالات در ذهن افراد شکل بگیرد . برخی از این پرسش ها عبارتند از :

 

چرا ما ( صاحبان سایت ها ) به سئو نیاز داریم ؟

آیا سئو نیاز به دانش و علم خاصی دارد ؟

سئو کار چه کسی است ؟

سئو بودن یک سایت چه فایده دارد ؟

چه تعداد سئو کار در کشور داریم ؟

چرا هزینه سئو سایت ها با یکدیگر فرق دارد ؟

سئو چند روش دارد ؟

آیا خودمان هم می توانیم سایتمان را سئو کنیم ؟

و ... .

 

اگر می خواهید پاسخ این سوالات و پرسش هایی از این دست را درباره سئو بدانید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید .

 

سئوی سایت 

 

اگر شما یک سایت داشته باشید و هزینه بالایی برای طراحی آن صرف کرده باشید اما در نتایج گوگل جایگاهی نداشته باشد آنگاه حتی به اندازه یک وبلاگ هم ارزش ندارد . یک سایت به صورت کلی بازدیدهای خود را از چند روش می تواند بدست بیاورد ؛ یکی از این روش ها که کم هزینه ترین آن ( در قیاس با سایر روش ها ) نیز می باشد گرفتن بازدید از موتورهای جستجو مانند گوگل ، یاهو ، بینگ ، یاندکس ، اسک و ... است . امروزه که دسترسی به اینترنت از طریق موبایل برای همگان ممکن شده است و افراد برای یافتن کوچکترین چیزی به آن مراجعه می کنند پس بودن در صفحه اول نتایج و از آن مهمتر جستجوی یک نتایج می تواند تاثیر به سزایی در رونق کسب و کار ها داشته باشد .

اینجاست که سئو مورد نیاز است . هر سایتی که به صورت اصولی سئو شده باشد لایق جستجوی یک است .

 

دانش سئو

استراتژی سئو

 

دانش سئو یا علم سئو در اصل آشنایی با روش های اصولی سئو است که چیزی در حدود 170 روش است . هر کدام از این روش ها نیاز به مطالعه دقیق و درک مفهومی دارد . برای سئو یک سایت نیازی نیست که از تمام این روش ها استفاده کرد ؛ در برخی مواقع تنها با استفاده از 10 استراتژی سئو می توان به نتیجه رسید . اما انتخاب مناسبترین روش مهمترین تصمیم یک سئو کار است که باید در ابتدای شروع هر کار آنرا اتخاذ نماید . انتخاب روش های مناسب به فاکتورهای متعددی بستگی دارد مانند موضوع سایت ، ویژگی های سایت های رقیب ، کلمه ای که سئو بر روی آن انجام می شود ، ساختار سایت ، کلاس کاری یک سایت ، مدت زمانی که برای کار سئو تعهد شده است و ... . در این مطلب سعی شده تا این 170 روش سئو را به صورت مختصر توضیح دهیم .

 

طراحی سایت و سئو

دانش سئو

 

در قدم اول برای سئو شما نیاز به یک سایت دارید ؛ طراحی سایت در سئو نقش مهمی دارد و روز به روز هم این نقش پر رنگ تر می شود . اما خیلی های متاسفانه وقتی این کلمه را می شنوند فکر می کنند منظور طراحی های گران قیمت است ؛ اما این کاملا اشتباه است . در حال حاضر ما سایت ها و وبلاگ های بسیاری داریم که با یک طراحی ساده و یا قالب کپی در کلمات حساس و کلیدی رتبه های خوبی دارند و حتی جستجوی یک گوگل هستند . طراحی سایت باید اصولی باشد نه گران .

طراحی اصولی یعنی شما حداقل استانداردها را در کارتان رعایت کنید و تا حدودی هم قالب را متفاوت نمایید . می توان سایت های زیادی را مثال زد که بابت طراحی میلیون ها تومان هزینه کرده اند اما اصلا دیده نمی شوند . باز هم با کمال تاسف از همکاران ما هستند افرادی که برای کسب منافع مالی بیشتر اینگونه وانمود می کنند که هر قدر طراحی اختصاصی باشد رتبه بهتری خواهید داشت . گاهی شما نیاز به یک سایت با قابلیت های متعددی مثل درگاه آنلاین ، فرم سفارش ، مشاوره آنلاین و یا آپشن های دیگری دارید در این صورت روال فرق می کند . اما اگر فقط دنبال جستجوی یک هستید طراحی اختصاصی به تنهایی هیچ کمکی به شما نخواهد کرد .

اسکریپت های رایگان :

استفاده از اسکریپت ( برنامه سایت ساز ) رایگان به خودی خود تاثیر منفی در سئوی شما ندارد ؛ اما بهتر است از قالب های پیش فرض این برنامه ها استفاده نشود چون معمولا دارای ضعف های برنامه نویسی می باشند ، لذا اگر تصمیم به استفاده از آنها دارید بهتر است از قالب های رایگانی که توسط سایت های معتبر پشتیبانی آنها ارائه می شود بهره بگیرید و یا چنانچه امکان هزینه کرد دارید می توانید قالب های تجاری با قیمت های متفاوت معمولا ارزان خرید نمایید . برخی از این اسکریپت ها که در حال حاضر عمومیت دارند عبارتند از :

 

1 - وردپرس : برنامه وردپرس یکی از قدیمی ترین ها در این بخش است . در حال حاضر سایت های بسیاری در ایران و در سراسر جهان وجود دارد که برای کار خود از آن استفاده کرده اند و در بین آنها حتی سایت های دولتی ، علمی و آموزشی نیز هستند . شاید مهمترین مزیت این سایت ساز را داشتن پشتیبانی قوی در ایران و فراوانی ماژول و قالب برای آن دانست که چیز بسیار مهمی است . مهمترین ایراد هم امکان هک و نفوذ بسیار بالا و کمی پیچیدگی کار با پنل مدیریت آن می باشد . به هر حال این گزینه یک پیشنهاد 60 درصدی است . عمده کاربرد وردپرس در سایت های سرگرمی ف مجله های علمی و در این دست می باشد . از نظر سئو هم وضعیت مطلوب و واقعا خوبی دارد .

 

2 - جومولا : اسکریپت جومولا را می توان دومین برنامه پر کاربر بعد از ورودپرس دانست . معمولا از آن بیشتر برای سایت های شرکتی و رسمی استفاده می شود اما سایت های خبری هم هستند که جومولا را نصب کرده اند . از نظر فراوانی ماژول ، قالب و امکان ارتقا هم وضعیت مناسبی دارید . اما مشکل اساسی امنیت است ؛ امنیت پایین و امکان نفوذ بالا واقعا آزار دهنده است . ناحیه کاربری جومولا کاربر محورتر است به نسبت وردپرس با این حال باز هم در روزهای اول شاید شما را کمی گیج کند . از لحاظ سئو و امکانات سئو ماژول هایی برایش طراحی شده که کار سئوکار را راحت تر می کند .

 

3 - دیتالایف انجین : اسکریپت دیتالایف انجین برنامه ای ساخت شده توسط برنامه نویسان روسی است . بر خلاف دو مورد فوق این دارای نسخه رایگان نیست و آن ورژن هایی که در ایران استفاده می گردد اکثرا نال شده می باشد ؛ هزینه لایسنس دیتالابف بسته به نسخه های گوناگون حدود 150 تا 320 دلار آمریکا هست . اما با همین نسخه نال هم اگر شما نکاتی را رعایت کنید خواهید توانست به صورت مادام العمر از آن سود برید . این نکات در انجمن پشتیبانی مختص به خودش به صورت کامل و تخصصی بیان شده و کار سختی نیست . مهمترین ویژگی دیتالایف امنیت فوق العاده بالای آن بدون داشتن حتی یک هک و نقطه ضعف هم می توان به کمی قالب و ماژول آن اشاره نمود . به دلیل استفاده کم از دیتالایف در ایران خیلی از افراد تازه کار سایت های ایجاد شده با آن را برنامه نویسی اختصاصی تصور می کنند که این اشتباه است . سئوی دیتالایف حقیقتا راهگشای پروژه های بهبود رتبه در موتورهای جستجوست . اگر با اصول پایه سئو آشنایی داشته باشید مطمئن به جز جایگاه یک گوگل مستحق چیز دیگری نیستید . این برنامه امکان استفاده در تمامی زمینه های شرکتی ، مجله های علمی ، سرگرمی و فروشگاهی را با خود دارد .

 

علاوه بر مواد ذکر شده در فوق ما اسکریپت های دیگری هم داریم اما این 3 مورد از پر کاربردترین ها در حد خود هستند و جایگاه خوبی در بحث سئو دارند .

 

سئو و کیفیت محتوا

نقش محتوا در سئو

محتوای یک سایت را می توان به صورت های گوناگونی تقسیم بندی کرد . یکی از این افراز ها که ما در این مقاله از آن استفاده خواهیم کرد جدا کردن محتوا به سه بخش متن ( Text ) ، عکس ( Photo ) و ویدئو ( Video ) است . هر یک از این ها تاثیر خاص خود را در بحث سئو دارد اما نقطه مشترک تمامی عدم کپی بودن و یکتا بودن تا حد امکان است . خیلی از سئوکار های مبتدی فکر می کنند روبات های گوگل فقط امکان تشخیص متن های کپی را دارند اما در حال حاضر گوگل دارای روبات هایی است که به راحتی کپی بودن عکس و حتی میزان تغییرات در عکس را بر حسب درصد می تواند محاسبه کند و این در مورد ویدئوها هم صادق است . در ادامه هر کدام از این سه بخش را به صورت کامل توضیح خواهم داد .

 

1 - متن : مطالب متنی که در سایت خود به کار می برید تا مقدار زیادی می تواند جایگاه سایت شما را مشخص کند . اگر گوگل شک کند که سایتی فقط محتواهای کپی و فیک را در خود دارد دیگر نمی توان امیدی برای صفحه یک داشت چه برسد به جستجوی یک . سعی نمایید مطالبی را درج کنید که خودتان آنرا خلق کرده اید ؛ اگر به هر دلیلی امکان و یا زمان چنین کاری را ندارید و ناچار به انتقال از منابع دیگری می باشید آنرا به صورت کامل کپی نکنید و در بخش های مختلف تغییرات نوشتاری و نگارشی را انجام دهید ، هر قدر این تغییرات اساسی تر باشد امید به سئو بهتر بیشتر خواهد شد . اگر متن را از وبگاه های معتبر برداشته اید حتما منبع را در پایین یادآور شوید این کار جدا از اینکه از لحاظ اخلاقی صحیح است بلکه باعث می شود گوگل به شما مانند سایتی که کپی رایت را نقض کرده نگاه نکند .

حال اگر تصمیم به نوشتن مطلب مورد نظر خود گرفته اید بد نیست موارد زیر را رعایت نمایید :

  •  عنوان مقاله خود را طوری انتخاب نمایید که هم مرتبط با آن باشد و هم برای خوانند این اشتیاق را داشته باشد که آنرا تا پایان مطالعه کند .
  •  کلمه ای که قرار است سئو روی آن انجام شود حتما دارای تکرار در متن باشد البته به صورت کاملا عادی و غیر اسپم .
  •  از تکرار بیش از حد کلماتی که نیازی به آنها ندارید خود داری کنید .
  •  در صورت نیاز از درون مطلب خود لینکی به سایر مطالب دهید ( این مورد در بخش لینک سازی همین مطلب کامل توضیح داده می شود ) .
  •  در رعایت اصول نگارش و قرار دادن علامت هایی مانند نقطه ، ویرگول ، نقل قول و ... کمال دقت را دارا باشید .
  •  انتهای پست قسمتی را برای ارسال نظرات کاربران در نظر بگیرید و به آنها پاسخ بدهید .
  •  کلمات مهم خود را Bold کنید .

 

2 - عکس : سعی کنید در تارنمای خود از عکس هایی استفاده کنید که خود آنها را عکاسی کرده اید و یا خود آنها را با برنامه های گرافیکی ایجاد نموده اید . اگر عکس را از سایتی کپی می کنید قبل از آپلود حتما نام ، اندازه و بخش هایی از آن را تغییر دهید در غیر اینصورت عکس شما کپی تشخیص داده می شود . از به کارگیری تصاویر با حجم بالا خوداری نمایید زیرا کاربران برای بارگذاری آن باید زمان زیادی را صرف کنند و علل خصوص که در حاضر اکثرا از گوشی های موبایل برای جستجو در اینترنت بهره می برند .

انداختن کپی رایت و زیر نویس بر روی یک تصویر موردی سلیقه ای است ولی اگر عکس منحصر به فردی دارید حتما این کار را انجام دهید .

اگر قصد به کارگیری تصویر از سایت های خاص را دارید مطمئن شوید که اجازه استفاده از تصاویر خود را داده باشند وگرنه اگر از دامنه های بین المللی استفاده می کنید آنها می توانند درخواست مسدود شدن سایتتان را از سرور های خارجی بخواهند .

تاثیر عکس در سئو روز به روز در حال افرایش است . اکثر مطالبی که در صفحه اول نمایش داده می شوند حتما یک عکس را در خود دارند و این نشان از سئو تصاویر دارد . یک سئوکار با تجربه همیشه نکاتی را در بکارگیری عکس لحاظ می کند . برخی از این نکات که کلیدی ترین آنها نیز است را خواهیم گفت .

حتما عرض ( width ) و ارتفاع ( Height ) تصویر خود را مشخص نمایید . این امر در سئو تاثیر به سزایی دارد . برای مثال کد زیر برای قرار گیری عکس در یک صفحه نوشته شده است :

 

img title="apple" src="http://domain.ir/mail.png" alt="green apple" width="50" height="10"o

 

 در قسمت title می توانید عنوان عکس خود را قرار دهید این امر اختیاری است . در بخش src آدرس تصویر خود را بگنجانید . در بخش alt یک توضیح درباره تصویر بنویسید که آنرا شرح دهد ، این توضیح نباید طولانی باشد و برای سئو مهم است ( منظور از عکس کاربردی آن تصویری است که مرتبط به مطلب شماست برای مثال برای یک لاینر نیازی نیست آلت تعریف شود ) . در بخش آخر هم پهنا و طول عکس را مشخص می کنید .

 

3 - ویدئو : بودن بخش ویدئو در سایت اگر فایده ای هم نداشته باشد ضرری هم ندارد . سعی کنید از فیلم هایی که خود ضبط کرده اید استفاده کنید و آدرس سایت خود را بر روی فیلم قرار دهید ( توسط نرم افزارهای ویرایش فیلم ) . در سایت های اشتراک فیلم عضو شوید و ویدئوهای خود را در آنها قراردهید . نحوه جایگذاری ویدئو در هر اسکریپت با دیگری متفاوت است و بهترین مرجع برای آموزش آن همان سایت های پشتیبانی است . تاثیر ویدئو بر روی سئو هر چند بسیار اندک است اما با جمع کردن همین امتیاز های اندک می توان نتیجه خوبی را به دست آورد .

 

پیدایش شبکه های اجتماعی و سئو

تاثیر شبکه اجتماعی بر سئو

شبکه های اجتماعی که روز به روز در حال گسترش و افزوده شدن به تعداد آن هاست می تواند اثرات مثبتی بر روی سئو پرتابل ها داشته باشد . اکثر مقالات درباره مزایای شبکه اجتماعی برای سئو ترجمه شده از سایت های انگلیسی زبان و خارجی است که در خارج از ایران قرار دارند و امکان دسترسی بی واسطه به این شبکه ها را دارا می باشند . اما آیا واقعا یک شبکه اجتماعی که دسترسی به آن از داخل ایران به صورت مستقیم ممکن نیست می تواند به رتبه سایت ما کمکی کند ؟ آیا وقتی فارسی زبان ها برای ورود به آنها از آی پی های غیر ایرانی استفاده می کنند تاثیری به رنک وبگاه ما دارد ؟

برای پاسخ به این سوالات دیدگاه های متفاوتی وجود دارد که سعی من بیان یک دیدگاه کلی و چکیده ای از آن است که در تجربه عملی به واقعیت پیوسته و نه کپی از یک مطلبی که برای یک فرهنگ دیگر نوشته شده است .

هنگامی که شما در یکی از این شبکه های اجتماعی صفحه ای برای خود ایجاد می نمایید و لینک از سایت خودتان را در آن قرار می دهید تا اینجای کار توانسته اید که یک لینک از آن بگیرید و روبات های گوگل آن را به عنوان یک لینک خارجی برای سایت شما در نظر خواهد گرفت و قدمی مثبت برای سئو وبگاه شماست . هر چقدر که میزان لایک و یا محبوبیت پست شما بیشتر باشد یعنی افراد بیشتری از آن دیدن نموده اند ( البته اگر جعلی نباشند ) و این تبلیغی مناسب برایتان هست . اما در واقعیت تاثیر این کار برای سایت های ایرانی از لحاظ سئو بسیار اندک است . اگر بخواهیم یکی از این شبکه ها را از نظر تاثیر گذاری بیشتر بر روی سئو معرفی کنیم می توان از گوگل پلاس نام برد .

گوگل پلاس یکی از خدمات زیر مجموعه گوگل است مانند یک شبکه اجتماعی عمل می کند و شما می توانید پیج شخصی خود را در آن ایجاد نمایید و سپس از دوستان یا بازدیدکنندگان سایتتان بخواهید آنرا محبوب کنند . یکی از مشکلات اصل آن عدم امکان دسترسی با آی پی ایران است و شما باید حتما از آی پی های خارجی استفاده نمایید .

اما بنده به شخصه وبگاه های بسیاری را می شناسم که به بدون داشتن حتی یک صفحه در شبکه های اجتماعی در حال حاضر رتبه مناسبی را دارند .

 

سئوی عنوان سایت

سئو عنوان

 همانگونه که هر انسانی یک نام دارد هر سایتی هم نیازمند به یک عنوان است . از آن فراتر ، هر کدام از صفحات وب هم نیاز تایتل احتیاج دارند . انتخاب عنوان مناسب برای صفحه اصلی سایت اثر مستقیم بر سئو وبسایت شما خواهد داشت ؛ هیچ سایت در رتبه یک گوگل نخواهد ماند مگر آنکه عنوان آن معرف مناسب برایش باشد و بتواند خدماتی را که ارائه می دهد بازگو نماید و علاوه بر این برای بازدیدکنندگان هم آنقدر جذاب باشد که بخواهند از سایت دیدن کنند ، این خود یعنی سئو .

برخی از سئوکاران کلاه سیاه عنوان جذاب و فریبنده بر روی یک مقاله قرار می دهند که کاملا نا مربوط است و صرفا جهت جذب کلیک و بیشتر دیده شدن تبلیغاتشان این کار را به اجرا در می آورند . در حاضر گوگل به راحتی می تواند این سایت ها را تشخیص دهد البته این شناسایی کمی زمان بر است و فرصتی موقت برای چنین صفحات ایجاد می نماید که بتوانند تعدادی بازدید بگیرند ولی آن وقت به شدت جریمه خواهند شد . پس اصلا به فکر دور زدن این موتور جستجوی باهوش نباشید چرا که آن همیشه یک قدم از شما جلوتر است . سعی کنید مطلب با عنوانش کاملا مرتبط باشد و این عنوان هم در متن حداقل یکبار و چه بسا بیشتر بکار ببرید . سئو کار مشکلی نیست این ما هستیم که سئو را برای خود مشکل می کنیم .

در تصویر پایین نمونه ای از عنوان سایتی که در زمینه خرید و فروش خودرو فعال است را مشاهده می نمایید ؛ این نتیجه سرچ کلمه car prices است .

نتیجه جستجو

من در گوگل این کلمه که معادل فارسی آن قیمت خودرو است را جستجو کردم ، عنوان سایتی که در جستجو یک کلمه ای آن هم با حدود 504 میلیون نتیجه مرتبط ، چنین عبارتی است : " قیمت خودرو : قیمت خودروی صفر و کارکرده - خرید خودرو آسان شد " . این متن حتما برای بازدید کننده جذاب است حتی اگر هم در رتبه یک نباشد قطعا می تواند یک کلیک را برای خود بگیرد و چنین سایت هایی هستند که می توانند در جستجوی بمانند . هدف از سئو این است که بتوانیم کاربران بیشتری را جذب و آنها را مشتری دائمی سایتمان کنیم .

 

بخش توضیحات سایت

دسکرایپشن سئو

تگ دسکرایپشن ( Description Tag ) توضیحی مختصر درباره هر مطلب است . دسکرایپشن صفحه اصلی توضیحی کلی درباره مجموعه فعالیت ها و مطالبی است که در یک سایت بیان می شود . اگر آنرا برای یک مقاله می خواهید بنویسید باید حاوی کلمات و عباراتی باشد که حتما در متن عینا به کار رفته باشد ؛ مثلا اگر می خواهید در توضیح سایت کلمه سئو با قیمتی استثنایی را به کار ببرید آنرا در متن هم استفاده نمایید . میزان تاثیر توضیحات یک صفحه از نظر اهمیت سئو کمتر از عنوان است اما یکی از موارد مهم است ، پس سعی کنید تا برای تمامی مطالب ، مقالاتتان و همچنین از همه مهمتر برای صفحه اصلی خود این تگ را تکمیل کنید . در ادامه به برخی از سوالات رایج درباره این بخش پاسخ می دهیم .

اگر ما برای صفحه خود از Description استفاده نکنیم چه رخ خواهد داد ؟

در انصورت خود روبات های گوگل برای سایت یک متن را بر اساس مطلب شما انتخاب می کند و شاید شما شانس داشتن یک توضیح به همراه کلمات کلیدی خود را از دست بدهید.

تعداد کارکترهای یک توضیح استاندارد چقدر است ؟

تعداد حروف استفاده شده به همراه فضاهای خالی ( Space ) بهتر است از 200 کارکتر بیشتر نباشد . حال اگر بیشتر شد چه می شود ؟ اتفاق خاصی نمی افتد و گوگل به مشخصی از آنها را نمایش می دهد و در انتهای آن از ... استفاده می کند . اما اگر تعداد آن استاندارد باشد شما به جای سه نقطه می توانید از یک کامه کلیدی سه حرفی مثل سئو بهره ببرید .

برخی از اسکریپت ها به صورت اتوماتیک برای مطالب این تگ را ایجاد می کنند . آیا این برای سئو خوب است ؟

هم خوب است و هم بد . خوب است چون صد در صد مطالب شما دارای دسکرایپشن خواهد بود بدون اینکه نیازی باشد یاد شما باشد . بد است چون معمولا این اسکریپت ها از 200 کارکتر اول مطلب شما برای تولید این توضیح استفاده می کنند و چون اینکار به صورت اتوماتیک است شاید این کارکتر جایی تمام شود که یک عبارت بی معنی باشد . برای مثال فرض کنید در کلمه ای مثل سئو حرف س اول آن جایی باشد که این محدودیت قرار است اعمال شود پس دیگر دو حرف بعد س در توضیح نمایش داده نخواهد شد . به گفته یکی از اساتید سئو کاری نتیجه خوب می دهد که کار دست باشد .

آیا می توان همان عبارتی که در عنوان آورده ایم را در توضیح مطلب هم بیاوریم ؟

به طور کلی هیچ محدودیتی نیست اما شما در اصل جایگاه های محدودی که دارید را هدر می دهید . هر سایت اجازه استفاده از 70 کارکتر در تایتل و 200 کارکتر در توضیح را دارد پس چرا نباید از این فضای محدود حداکثر استفاده را بکنیم . گاهی در رقابتی که بین جایگاه یک برای کلمه ای در سئو پیش می آید همین نکات کوچک و کلیدی می تواند جستجوی اول را تعیین کند . پس ما باید از تمام ظرفیتمان استفاده کنیم .

چندبار از کلمه کلیدی خود در توضیح به کار بریم ؟

اصلا تعداد نمیشه گفت اینکه باید این کلمه کلیدی در توضیح باشد هیچ شکلی درش نیست ؛ اما نباید افراط کرد و باید به کارگیری آن واقعا خلاقانه باشد نه اینکه 7 بار یک کلمه را در کنار هم بیاوریم .

توضیح سایت بر کلیک خور یک سایت اثر دارد ؟

وقتی فردی عبارتی را در گوگل سرچ می کند و نتایجی را می بیند ، از هر سایت یک تایتل و یک توضیح را از هر سایت مشاهده می نماید ولی چون فونت عنوان بزرگتر است آن توجه بیشتری جلب می کند و بعد توضیح یک سایت را می خواند . پس می توان گفت توضیح هم بر روی افزایش کلیک وبگاه تاثیر دارد .

 

تبلیغات

جستجو در سایت

جدیدترین مقالات

اخبار فناوری اطلاعات

اصطلاحات وب

مقالات مرتبط با سئو

برچسب مطالب

Facebook
Twitter
linkedin
Feedburner
Sitemap

ارشیاوب

آدرس : تهران ، خیابان طالقانی ، خیابان بهار شمالی ، بالاتر از بیمارستان سجاد ، پلاک 347 ، ساختمان بهار ، طبقه سوم ، واحد 15

تلفن : 02177516567 - 02177503715

درب ضد سرقت - کرکره برقی - دستگاه یو پی وی سی - ایزوگام